Korona virus je preokrenuo svijet evenata. U nekom trenutku će se vratiti fizički događaji – najvjerojatnije s poplavom rezervacija u drugom ili trećem kvartalu 2021. – ali sveukupni dojam evenata možda nikada neće biti isti. Iskustvo će vjerojatno potaknuti mnoge organizacije da redovito procjenjuju kako vode svaki događaj u svom portfelju: treba li se odvijati na fizičkoj lokaciji, online ili oboje?
Četiri su faktora oblikovala brzo širenje razmišljanja o virtualnim događajima. Prvo, potreba da poslovni ljudi nastave komunicirati tijekom međunarodne zabrane putovanja rezultirala je većim razumijevanjem i udobnošću s tehnologijama virtualnih sastanaka kao što su Zoom, Skype, Webex, GoToMeeting, Microsoft Teams i druge osnovne platforme koje omogućuju interakciju videozapisa u cijeloj grupi, za razliku od tipičnih jednosmjernih webinara i web emisija.
Drugo, sve robusnije tehnologije sada mogu donijeti barem neke pogodnosti koje su prije bile isključive za osobne sastanke, poput slučajnog učenja iz razgovora između slučajnih pojedinačnih polaznika ili između malih skupina polaznika koji dijele zajednički interes ili problem. Networking je danas napredovao u svim platformama, pogotovo onima namijenjenima za organizaciju evenata, dok neki organizatori nude i organizaciju i dogovaranje sastanaka 1-na-1 kako bi se pružio kvalitetniji networking sudionicima.
Treći faktor je svakako trošak naspram koristi. Kad se eventi vrate, planeri i izvršni dionici bit će skloniji ispitati svaki događaj u svom portfelju kako bi utvrdili trebaju li ciljevi osobno iskustvo ili ih je moguće postići dovoljno dobro putem virtualne platforme koja bi koštala otprilike 70 do 80 posto manje od fizičkog događaja.
Fizički event će uvijek biti najučinkovitije za povezivanje i izgradnju odnosa, ali tada možete spojiti virtualnu platformu i dodati vrijednost bez smanjenja vrijednosti fizičkog događanja. Ako vaš godišnji sastanak ima 3000 sudionika, ali sada imate virtualno iskustvo s visokim dodirnim točkama koje privlači još 3000 ljudi na mreži koji nikada ne bi putovali na događaj, to je pobjeda.
Četvrti čimbenik koji će pokretati virtualne događaje čak i nakon završetka pandemije također ima globalne posljedice: ekološka održivost. S obzirom na smanjenje zagađenja zraka tijekom ovog zatvaranja – u gradovima diljem Kine te u Milanu, New Yorku i Los Angelesu – sa sigurnošću vidimo utjecaj na okoliš nečinjenja onog što smo radili. Naši se stavovi mijenjaju o utjecaju putovanja povezanih sa eventima, te bismo u budućnosti mogli spasiti mnoge živote od manje zagađenja u našem okruženju. Smanjivanje putovanja znači puno uštede vremena i ušteda emisije štetnih plinova ali i ušteda novaca. Iskoristimo ovu priliku, prilagodimo se, i u nove evente krenimo racionalniji i održiviji.