fbpx

Virtualni eventi 1. dio

Smatram da uslijed krize, najveća kreativnost izlazi na vidjelo. Bilo da se radi o održavanju poslovanja, organizacije svakodnevnog života ili čak organizacije evenata. Upravo to nam je donijela i ova kriza, uzrokovana COVID19 virusom. Počeli smo razmišljati na drugačiji način, nositi se sa problemima na drugačiji način ali sam mišljenja da za nikoga to nije bilo pogubno ili kritično, a niti nešto negativno.

Kako su javna okupljanja zabranjena prva, event manageri su imali dvije opcije – ili pauzirati sve i čekati bolje dane ili se adaptirati i prihvatiti činjenicu da moramo osmisliti nešto novo, nešto što možemo i u ovakvim trenutcima primijeniti. Širom svijeta, virtualni eventi su dio event management industrije koji živi već neko vrijeme. Zapravo je takva praksa postala popularna kako se tehnologija poboljšavala, troškovi su smanjivali, a organizatori iskorištavaju priliku dosegnuti mnogo veću publiku.

Pitanje koje nam ostaje je zašto su se event manageri odlučili na taj potez i bez ograničenja i društvene distance? Što je to što ih je nagnalo da organiziraju event na kojem ljudi ne mogu iz prve ruke nešto dotaknuti, osjetiti ili se susresti s drugima? Nekoliko razloga za koje smatramo kako su bili ključni u tome donosimo u nastavku:

Ako je profil publike za virtualni event

Ako bi broj osoba koji osobno prisustvuju vašem događaju bio znatno manji od onih koji bi prisustvovali online, razmislite o uklanjanju događaja licem u lice. Ima li smisla postavljati cijeli event i graditi ga za tek nekoliko sudionika koji bi mogli prisutvovati samo zato što ste to uvijek radili ili biste trebali iskoristiti mogućnost prebacivanja eventa i izgraditi cijeli događaj plus interakcije unutar događaja u preglednik ili samo klik miša udaljenim od sudionika je zapravo pitanje koje si svi trebamo postaviti.

Trošak je zasigurno velika stavka

Organizacija fizičkog događaja dolazi s različitim potencijalnim troškovima, kao što su iznajmljivanje soba, dekoracija, hrana i prijevoz. Kada planiramo događaj koji sadrži i online i offline komponente, većina novca će zasigurno otići na offline događaj, bez obzira što je većina publike online. Upravo iz tog razloga eliminacijom offline eventa stvaramo veći budžet za online event koji može s tim istim budžetom, ponekad biti podignut i dvije stepenice više u produkcijskom smislu čime stvaramo kvalitetno iskustvo za online sudionike.

Logističke prepreke

Pokažimo ovaj problem na primjeru: za klijenta koji treba educirati 350 ljudi koji se nalaze na različitim lokacijama diljem države, o novim proizvodima i marketinškim alatima svakako je bolje organizirati jedan online meeting u vrijeme koje će većini odgovarati, ako ne i svima. Tako smo smanjili brojne troškove koji bi nastali da smo išli od grada do grada i educirali manju grupu ljudi, zar ne? Sad zamislite istu ovu situaciju na nekom većem eventu uz koji idu i viši troškovi i to više puta godišnje. Logistička noćna mora, zar ne?