fbpx
Održivi eventi,  Riznica_znanja

Praktični savjeti kako primijeniti održivost u poslovanju

Kako bi poduzeće bilo održivo, bitno je ispuniti mnogo preduvjeta. Kako bi se što lakše oni ispunili i kako bi što lakše i vaše poduzeće postalo održivo i time se izdvojilo na tržištu, u nastavku vam donosimo nekoliko praktičnih savjeta kako to najlakše postići.

1] Uskladite strategiju i održivost: Uprava mora osigurati usklađenost strategije tvrtke i održivosti. Često vidimo razlike, što naravno dodaje nepotrebne napore na radu na održivosti. Poduzećima nedostaje stvarna predanost i određivanje prioriteta. Mnogo je dobrih primjera. Uzmimo Unileverov „Održivi život“ koji ima ambiciju razdvojiti rast i proizvodnju, kao i smanjiti svoj trag resursa fokusirajući se na smanjenje otpada, učinkovitost resursa, inovacije održivosti i ekološke izvore (poput organskog palminog ulja).

2] Prvo usklađenost, a zatim konkurentska prednost: Prije svega tvrtke se moraju pozabaviti usklađenošću, koja se često odnosi na propise u gospodarenju otpadom, onečišćenju i energetskoj učinkovitosti, kao i na ljudska prava i radnu odgovornost.

3] Reakcija na proaktivan način: Mnoge današnje vodeće tvrtke u održivosti, poput Nikea, Coca-Cole, Telenor-a, IKEA-e, Siemensa i Nestléa, ojačale su uglavnom kao odgovor na krizu. Na primjer, Nike se tijekom 90-ih suočio s bojkotom i bijesom javnosti zbog nasilnih radnih praksi u mjestima poput Indonezije, ali je preokrenuo situaciju. 2005. godine postala je pionir u uspostavljanju transparentnosti objavljivanjem cjelovitog popisa tvornica s kojima surađuju i detaljnog izvještaja na 108 stranica koji otkriva uvjete i plaću u svojim tvornicama. Prepoznajući utjecaj održivosti u krizi, sve su tvrtke razvile proaktivnije strategije prema održivosti.

4] Kvantificirajte, uključujući poslovanje i održivost: Sve se tvrtke bore s kvantificiranjem povrata svojih ulaganja u održivost. Što se tiče usklađenosti, ovo je izravno pitanje. Što se tiče područja konkurentske prednosti, tvrtke moraju održivost povezati s poslovanjem. Ali oni koji to zapravo čine, predstavljaju relativno malu skupinu.