fbpx
Održivi eventi,  Online i hibridni eventi,  Organizacija evenata,  Riznica_znanja

Održivi trendovi koji će se zadržati u eventima u 2022. godini – 1. dio

Održivost nije samo trend. Održivost je način života koji industrija događanja ima odgovornost prihvatiti.

Održivost je trenutno ključni trend u svijetu događaja u svijetu, te se nadamo da će zaživjeti i kod nas i u našim uvjetima. Nije lako promijeniti naučene navike ili načine rada. Još je teže uvjeriti sponzore i publiku da je činiti dobro za planet dobro za poslovanje i za njih same. Jedna ključna točka koju treba imati na umu kada razmišljate o održavanju zelenog događaja je ponovno promišljanje pojma „održivo“; umjesto toga, ciljajte na regenerativno – upravo je to najveća promjena u ovom konceptu za sljedeću godinu.

Glavna razlika? Održivo podrazumijeva održavanje ili održavanje na površini, dok regenerativno sa sobom nosi ideju rasta i obnove. Ovaj kružni pristup organizacije događaja najbolja je početna točka za vaš proces planiranja.

Imajući to na umu, u slijedeća 4 tjedna ćemo zaroniti u 23 načina na koja možete organizirati ekološki događaj i smanjiti svoj ugljični otisak:

1. Virtualni event

Virtualni događaji jedna su od najboljih opcija za organizatore koji nastoje minimizirati svoj ugljični otisak. Prema istraživanju na primjeru utjecaja jedne međunarodne virtualne konferencije na klimu i okoliš objavljenom u International Journal of Environmental Studies 2021., “da je konferencija održana osobno, samo letovi bi proizveli 66 puta više emisija od cijele virtualne konferencije.” Uzmite u obzir kopneni prijevoz, potrošnju energije na razini hotela i smještaja, proizvodnju hrane i potrošnju energije mjesta održavanja, i vidjet ćete da pokretanje virtualnog događaja značajno smanjuje svaku od tih emisija ugljika.

Imajte na umu da virtualni format nije savršen i da još uvijek doprinosi emisijama. Na istoj primjernoj konferenciji navedenoj u studiji, “64% emisije je došlo od prijenosa podataka mreže, 19% od koordinacijskih sastanaka prije konferencije, a 11% od korištenja računala tijekom konferencije.” Uz sve navedeno, dolazimo do jedne izrazito bitne stvari koju pokušavamo podijeliti s vama već dugo vremena – održivost ne znači biti savršen. Radi se o donošenju svjesnih izbora za pozitivnu promjenu, a vođenje virtualnog događaja može biti jedan od tih izbora.

2. Hibridni event

Ako potpuno virtualno nije izvediva opcija za vaš događaj, sljedeća najbolja stvar je hibridna opcija! Hibridni dizajn događaja po svojoj prirodi je održiviji dizajn događaja. Koju god vrstu hibridnog događaja odabrali organizirati, virtualno pridruživanje dijela publike prirodno će smanjiti ugljični otisak vašeg događaja.

Prema istraživanju Sveučilišta u Cambridgeu, „Hibridne konferencije, posebno ako se sudionici iz daleka pridruže događaju online, u kombinaciji s promicanjem putovanja na kopnu za one koji sudjeluju osobno – čak i ako to znači duže vrijeme putovanja od letenja – mogao bi biti izvediv kompromis za smanjenje emisija za gotovo 90%”

Slično virtualnim događajima, smanjene emisije ugljika iz zračnog i kopnenog prijevoza, hotela i smještaja, proizvodnje hrane i materijalnog otpada čine hibridne događaje izvrsnim izborom za održivost.

3. Odaberite održive lokacije na kojima se održavaju eventi

Održiva lokacija događanja ona je koje aktivno radi na tome da postane održivija i ispuni određene smjernice i mjerila održivosti. Jedna od prvih stvari koje treba tražiti u zelenim prostorima za događaje je provjeriti imaju li certifikate održivosti. Neki primjeri certifikata koje trebate tražiti uključuju: certifikat za vodstvo u energetskom i ekološkom dizajnu (LEED), certifikat IACC Green Star, Green Leaf Excellence certifikat (GLE) i slični.

Ako lokacije nisu upoznate s certifikatima koje mogu imati, iskoristite kriterije koje dobivate uvidom u kriterije za Green Leaf Excellence certifikat koji se dodjeljuje eventima koji su organizirani na održiv način. Štoviše, u navedenom certifikatu pronaći ćete informacije o kriterijima koje moraju zadovoljavati i smještajne lokacije, ali i koje kriterije morate ispuniti vi kao organizator u svim aspektima organizacije.

4. Odaberite eko dobavljače

Kažu da ste onakvi kakvima se okružite! Iskoristite to kao najbolju moguću stvar za sebe. Istražite dobavljače koji razmišljaju na način na koji vi razmišljate i kojima je održivost u poslovanju izrazito bitna. Vjerujte nam, takvi dobavljači dižu sve na neki drugi nivo.

5. Razmislite o pristupačnim mjestima

Kad je riječ o odabiru mjesta događaja, čak i ako mjesto koje ste odabrali zadovoljava standarde održivosti koje smo naveli gore, neće biti važno ako vaši sudionici moraju putovati na velike udaljenosti i koristiti neučinkovite metode prijevoza za doći tamo. Sav trud koji ste uložili u odabir zelenog prostora bit će poništen svim emisijama ugljika koje će vaši sudionici emitirati samo da bi stigli do odabranog mjesta događanja.

Zato bi bilo idealno odabrati mjesto koje je lako dostupno javnim prijevozom ili kratkom vožnjom avionom ili vlakom. Ako to nije moguće, jer ste domaćin međunarodnog ili regionalnog događaja, odaberite mjesto koje je blizu prometnog čvorišta kao što je zračna luka ili središnja željeznička postaja.