fbpx

Kreiranje jaza održivosti kroz event industriju – Dobre namjere vs. Akcija

Industrija događanja pridružila se prošle godine u predanosti u borbi protiv klimatskih promjena u sklopu obećanja Net Zero Carbon Events potpisanog na UN-ovoj konferenciji o klimatskim promjenama, COP26, u Glasgowu. Šest mjeseci kasnije, izvješće Global Business Travel Association (GBTA) i Cventa ukazuje na to da, iako ne nedostaje dobrih namjera, industrija događanja zaostaje u poduzimanju konkretnih akcija.

Prema GBTA-i, 89 posto ispitanika u anketi identificiralo je održivost kao prioritet, a samo 14 posto vjeruje da je industrija dobro napredovala. Razlozi uključuju nedostatak pouzdanih alata za mjerenje, konkretnih ciljeva i odgovarajućih mehanizama izračuna, ostavljajući organizatore događaja na nepoznatom teritoriju. U nedostatku jasnih nacionalnih i međunarodnih smjernica, na industriji je da se smatra odgovornom svojim dionicima. Uz mnoge obećavajuće alate u razvoju, postoji mnogo mogućnosti za postizanje prioriteta koji su sada više obećanja nego planovi.

Postizanje ciljeva o kreiranju cjelokupne industrije održivom vjerojatno će biti skupo – barem kratkoročno – ali postoje značajne nagrade za tvrtke koje mogu ostvariti svoje obveze u pogledu održivosti.

Studija GBTA/Cvent, pokazala je da, dok više od polovice anketiranih tvrtki obično ima ciljeve smanjenja ugljika u cijeloj organizaciji, samo je 23 posto prijavilo specifične ciljeve za poslovna putovanja, što je zaista jako malen broj.

Što koči napredak?

Drugo izvješće GBTA-e pokazalo je da su dvije najznačajnije blokade za poduzimanje mjera viši troškovi (82 posto) i nedostatak transparentnih podataka o održivosti (63 posto).

Prvi problem je relativno jednostavan. Gdje je trošak faktor, odabir održivosti svodit će se na to da uprave potiču proračunske prioritete koji kratkoročno mogu koštati više, ali predstavljaju dugoročno ulaganje u brend i reputaciju tvrtke za društveno odgovorno poslovanje.

Drugi problem – nedostatak jasnoće u cijeloj industriji oko toga kako izmjeriti ekološki utjecaj putovanja i posjećenosti događajima – i dalje je značajna prepreka provedbi konkretnih strategija i postizanju mjerljivih promjena.

Nedostaje konsenzus u cijeloj industriji oko toga koje mjerne alate koristiti ili kako ih koristiti. To je možda razlog zašto je samo 6 posto ispitanika navelo da njihova tvrtka koristi bilo koji okvir za procjenu ocjene održivosti događanja.

Potreba za pouzdanim podacima dobro je prepoznata, a organizacije rade na stvaranju više okvira. Na primjer, Net Zero Carbon Events trenutno radi na prvom nacrtu svog plana puta za postizanje net-zero događaja do 2050. GBTA-in osnivački Partners In Sustainability Program na sličan se način obvezao na stvaranje alata i drugih resursa koji će “voditi putovanje” prema održivim događajima .

Prema studiji, dvije najtraženije ekološke akcije su rad s održivim dobavljačima i lokacijama. Sklonost energetski učinkovitom smještaju i prostorima za događanja navelo je 81 posto ispitanika, a 78 posto želi koristiti dobavljače s priznatim certifikatima o održivosti.

Iz perspektive organizatora, radi se o pronalaženju načina za minimiziranje utjecaja na okoliš u svim fazama procesa planiranja. Ako možete nabaviti zeleni hotel, organizirajte grupna putovanja umjesto individualnih, upotrijebite digitalne oznake na licu mjesta ili surađujte s prostorom kako biste smanjili rasipanje hrane, već ste na dobrom putu. Alati za mjerenje ugljika bit će ključni u pomoći organizacijama da daju jasniju sliku svog ukupnog utjecaja događaja – i na njihovo poslovanje i na okoliš.

Kako bi se postigla veća svijest o negativnoj CO2 emisiji koju kreiraju eventi, bitno je smanjiti jaz u znanju između onoga što mislimo da smanjuje emisije i onoga što zapravo smanjuje emisije.

Svi koraci u smanjenju emisije CO2 pomažu, naravno, ali kada je u pitanju postizanje smislenih ciljeva smanjenja ugljika, neke prakse su mnogo važnije od drugih. I ovim će praksama trebati ponovno dati prioritet ako događaji žele pridonijeti mjerljivim smanjenjima za korporacije koje postavljaju ciljeve. Na primjer, odabir bližih destinacija i održivih lokacija i hotela postat će obvezni, kao i vegetarijanski jelovnici.