Događaji igraju ključnu ulogu u marketinškim strategijama organizacija, omogućujući marketinškim stručnjacima jednostavno prikupljanje podataka o kupcima i stjecanje uvida, povećanje svijesti o robnoj marki, personalizaciju, dosezanje potencijalnih kupaca i poticanje angažmana—u konačnici generiranje potencijalnih klijenata.
No je li ovo ponovno oživljavanje događanja uživo blagodat ili sa sobom nosi skrivene opasnosti kojih možda nismo ni svjesni? S organizacijom evenata te privlačnom stranom posla, dolazi i zabrinutost o upravljanju održivošću, dijeljenju resursa i prekomjernom iskorištavanju. Što mi kao organizatori možemo učiniti po pitanju održivosti i kako će to oblikovati budućnost, donosimo u ova dva članka:
- Mjerite održivost kako biste ispričali priču – ne morate imati skupe instrumente ili veliki broj ljudi koji će izmjeriti utjecaj vašeg eventa. Krenite malo. Od kalkulatora emisije CO2 plinova, pa sve do popisa programa kojima ste doprinijeli zajednici
- Fokusirajte se na ono što je najštetnije – prvo pokušajte identificirati ono što možete izbjeći i to izbjegnite. Nakon toga koncentrirajte se na ono što ne možete izmjeći ali možete nadoknaditi.
- Digitalizacija – mislim da je ovo nepotrebno objašnjavati, vrlo je jednostavno – sve printane materijale pretvorite u digitalne – aplikaciju, slanje mailom, objavljivanje na web-u s mogućnosti downloada i sl.
- Iskoristite snagu održivosti kako bi dosegli ciljanu skupinu – neizbježno je spomenuti kako održivost dobro dođe i kod marketinških aktivnosti vašeg eventa. Iskoristite ju
- Istaknite brojke i pustite ih da rade za vas – nakon što ste izdali izvještaj o održivosti eventa, pustite da oni rade za vas. Neka budu vaš case study prema zajednici, a istovremeno i nit vodilja kako da se poboljšate na sljedećem eventu.
- Pitajte sudionike da doprinesu – potaknite ih nižim cijenama kotizacija ili nekim drugim programom nagrađivanja njihovog održivog ponašanja
- Oslonite se na hibridne evente – pandemija je sa sobom donijela nešto pozitivno – hibridne evente. Ne moraju svi posjetitelji putovati. Omogućite im pristup eventu iz udobnosti njihovih domova i tako doprinesite održivosti
- Ne očekujte savršeno rješenje svog problema – ne razmišljajte kako u potpunosti smanjiti CO2 emisiju da je na 0, to je nemoguće. (Sjetimo se da i naši telefoni proizvode određenu imisiju CO2, kao i mailovi koje šaljemo) Ne očekujte da će svi sudionici prigrliti no plastic politiku. I to je ok. Bitno je krenuti od nekud i polako promijeniti mindset ljudi
- Prioritizirajte inspiraciju iznad edukacije – ponekad je teže potaknuti ljude da urade nešto za što već znaju da je pozitivno, ali do sad to nisu radili nego ih samo educirati o novim stvarima
- Budite hrabri – ne postoji formula. Samo pokušaji, pogreške i uspjesi. Budite hrabri i ne odustajte.