fbpx

Kako održivost oblikuje budućnost događanja

Događaji igraju ključnu ulogu u marketinškim strategijama organizacija, omogućujući marketinškim stručnjacima jednostavno prikupljanje podataka o kupcima i stjecanje uvida, povećanje svijesti o robnoj marki, personalizaciju, dosezanje potencijalnih kupaca i poticanje angažmana—u konačnici generiranje potencijalnih klijenata.

No je li ovo ponovno oživljavanje događanja uživo blagodat ili sa sobom nosi skrivene opasnosti kojih možda nismo ni svjesni? S organizacijom evenata te privlačnom stranom posla, dolazi i zabrinutost o upravljanju održivošću, dijeljenju resursa i prekomjernom iskorištavanju. Što mi kao organizatori možemo učiniti po pitanju održivosti i kako će to oblikovati budućnost, donosimo u ova dva članka:

  1. Mjerite održivost kako biste ispričali priču – ne morate imati skupe instrumente ili veliki broj ljudi koji će izmjeriti utjecaj vašeg eventa. Krenite malo. Od kalkulatora emisije CO2 plinova, pa sve do popisa programa kojima ste doprinijeli zajednici
  2. Fokusirajte se na ono što je najštetnije – prvo pokušajte identificirati ono što možete izbjeći i to izbjegnite. Nakon toga koncentrirajte se na ono što ne možete izmjeći ali možete nadoknaditi.
  3. Digitalizacija – mislim da je ovo nepotrebno objašnjavati, vrlo je jednostavno – sve printane materijale pretvorite u digitalne – aplikaciju, slanje mailom, objavljivanje na web-u s mogućnosti downloada i sl.
  4. Iskoristite snagu održivosti kako bi dosegli ciljanu skupinu – neizbježno je spomenuti kako održivost dobro dođe i kod marketinških aktivnosti vašeg eventa. Iskoristite ju
  5. Istaknite brojke i pustite ih da rade za vas – nakon što ste izdali izvještaj o održivosti eventa, pustite da oni rade za vas. Neka budu vaš case study prema zajednici, a istovremeno i nit vodilja kako da se poboljšate na sljedećem eventu.
  6. Pitajte sudionike da doprinesu – potaknite ih nižim cijenama kotizacija ili nekim drugim programom nagrađivanja njihovog održivog ponašanja
  7. Oslonite se na hibridne evente – pandemija je sa sobom donijela nešto pozitivno – hibridne evente. Ne moraju svi posjetitelji putovati. Omogućite im pristup eventu iz udobnosti njihovih domova i tako doprinesite održivosti
  8. Ne očekujte savršeno rješenje svog problema – ne razmišljajte kako u potpunosti smanjiti CO2 emisiju da je na 0, to je nemoguće. (Sjetimo se da i naši telefoni proizvode određenu imisiju CO2, kao i mailovi koje šaljemo) Ne očekujte da će svi sudionici prigrliti no plastic politiku. I to je ok. Bitno je krenuti od nekud i polako promijeniti mindset ljudi
  9. Prioritizirajte inspiraciju iznad edukacije – ponekad je teže potaknuti ljude da urade nešto za što već znaju da je pozitivno, ali do sad to nisu radili nego ih samo educirati o novim stvarima
  10. Budite hrabri – ne postoji formula. Samo pokušaji, pogreške i uspjesi. Budite hrabri i ne odustajte.