fbpx

Kako organizirati uspješan i održiv event?

Za posljednji u nizu članaka s praktičnim savjetima kako netko može organizirati održiv event odlučili smo se izdvojiti posljednje 3 od 9 kategorija održivih evenata. Ako nas netko ne čita od početka, podsjetimo se što su to uopće održivi eventi i koje su njihove kategorije: Održivi eventi su eventi koji minimiziraju negativne utjecaje na okoliš, društvo i financijski aspekt eventa, dok istovremeno maksimiziraju i one pozitivne. Svaki održiv event ima 9 kategorija – transport, smještaj, lokaciju, catering, materijale i reciklažni sustav, komunikaciju, društveni aspekt, tehnologiju i izložbeni prostor. Za ovaj broj ostale su nam još 3 kategorije: komunikacija, društveni aspekt i tehnologija.

Komunikacija

Po pitanju komunikacije, smjernice su tu zapravo dosta jasne i jednostavne. Svi odmah pomisle: pa ne šaljemo pisma svojim sudionicima i posjetiteljima! To je istina, ali začudili bi se koliko još ljudi šalje fizičke pozivnice za evente u digitalnoj eri. Upravo zato, ukoliko i želite poslati fizičku pozivnicu, pobrinite se da je od recikliranog ili biorazgradivog papira. Biorazgradivi papir uvijek može biti dodatna priča oko eventa koju možete razviti, ovisno o tome što on sadrži. Naši su jednom prilikom sadržavali sjemenke poljskog cvijeća koje privlači pčele, te nakon eventa, kad svaki sudionik zasadi papir, iz njega nikne cvijeće. Ali ne mislimo samo na vrstu papira kad pričamo o komunikaciji. Ovaj aspekt vas potiče da svim dionicima organizacije, ali i posjetiteljima komunicirate da se radi o održivom eventu te ih potičete na promjene i u privatnom životu, ne samo poslovnom.

Društveni aspekt

Klijenti me najčešće pitaju što društveni aspekt obuhvaća i da se brinu da će ga najteže ostvariti, tj. ispuniti kriterije koji su propisani Green Leaf Excellence certifikatom. Uvijek im kažem da ne brinu, sve dok razmišljaju o široj zajednici, ranjivim skupinama, osobama s invaliditetom, inkluziji i rodnoj ravnopravnosti. Kroz kriterije ove skupine imamo brojne primjere koje možemo primijeniti na svom eventu, a možda neki od najjednostavnijih su svakako raznovrsne skupine ulaznica na naplatnim eventima ili razmišljanje o pristupačnosti lokacije za osobe s invaliditetom.

Tehnologija

Iako ponekad klijenti pomisle kako ovaj segment obuhvaća neka napredna tehnološka rješenja i tome slično, to nije slučaj. Ovo područje je zapravo vrlo jednostavno i zdravorazumski. Neki od kriterija zapravo obuhvaćaju stvari koje se većinski već nalaze po eventima – LED rasvjeta, ograničenje buke i sl. Ono što nam je posebno drag kriterij u ovoj skupini, a utječe i na budžet klijenta, je svakako izostanak vatrometa ili bilo kakve pirotehnike na eventu.

Sad, nakon što smo vam predstavili svih 9 kategorija održivih evenata, vjerujemo kako vidite da oni nisu bauk, već nešto što svatko može primijeniti. Ali nemojmo se zavarati – to što pojedinac ispuni tek nekoliko kriterija, ne znači da je organizirao održiv event. Možda eko. Ili zeleni event. Ali o razlici između takvih evenata, održivih, pa i onih regeneracijskih nešto više u nekom drugom članku.