fbpx

Kako organizirati uspješan i održiv event?

U ovom članku nastavljamo s našom tematikom iz prethodnog, a radi se o savjetima kako možemo organizirati održiv event. Kako smo već spomenuli u prošlom broju, svaki održiv event ima 9 kategorija – transport, smještaj, lokaciju, catering, materijale i reciklažni sustav, komunikaciju, društveni aspekt, tehnologiju i izložbeni prostor. Iako niti ovog puta nećemo nabrojati sve kriterije koje pojedine kategorije uključuju, vjerujem da će vam primjeri zaista dobro približiti opširnost svake, te smjer u kojem razmišljamo kad organiziramo ovakav tip eventa. Nakon što smo se u prošlom članku dotaknuli transporta, smještaja i lokacije, ovog puta ćemo se dotaknuti materijala na eventu, cateringa i izložbenog prostora.

Materijali na eventu i reciklažni su sustav

Branding na eventu, osim što uzima značajan dio budžeta, stvara i ogromnu količinu otpada koja se ne može reciklirati. Upravo iz tog razloga, bitno je razmisliti o što je više mogućim održivim opcijama koje ne samo da će pozitivno utjecati na okoliš, već i na budžet. Najbolja opcija bi svakako bila ukloniti sav tiskani materijal, ako je to moguće, te ga zamijeniti digitalnim. Tu uvijek klijentima dam sljedeći primjer – zamislite, posložili ste si program konferencije, znate da je za tisak materijala potrebno određeno vrijeme, sigurni ste da je sve bez greške i pošaljete pripremu u tiskaru. Dva dana prije eventa javlja vam se jedan od govornika da se razbolio i neće moći održati predavanje, te morate tražiti zamjenu. Ljudi na dan eventa dolaze, sjedaju na predavanje prvog govornika i pred njih izlazi drugi. Gledaju program, ništa im nije jasno, neki čak i izlaze van iz dvorane. Nije baš lijep prizor, zar ne? E sad zamislite da niste tiskali letke nego ste program prikazali na ekranu ispred dvorane. Sudionici bi bili informirani o izmjenama, a vi bez stresa. ?

Catering

Catering je jedna od kategorija koja zaista ima najveći popis kriterija koje je potrebno ispuniti kako bi jedan event bio održiv. Uz branding, ova kategorija također čini jedan od najvećih troškova a količina otpada je zaista velika (istraživanja pokazuju da se čak 1/3 hrane nakon eventa baci). Upravo zato, mi nikad ne naručujemo onu količinu hrane koliko ljudi očekujemo na eventu. Uz ovaj mali trik, tu su uvijek i dovoljne količine vode (u staklenoj ambalaži ili u višekratnim vrčevima) koje su potrebne posjetiteljima na eventu. Na našim eventima nikad nećete pronaći ni jednokratno posuđe ili beštek, a zaziremo i od aparata za kavu koji koriste kapsule.

Izložbeni prostor

Izložbeni prostor je dosta specifična kategorija koja ovisi o vrsti eventa. Ponekad eventi imaju izložbeni prostor, ponekad on kao takav ne postoji. Upravo zato je ovo i najfleksibilnija kategorija. Nju eventi ne moraju zadovoljiti (ako izložbeni prostor ne postoji) da bi dobili Green Leaf Excellence, certifikat koji potvrđuje održivost pojedinog eventa. Za one koji ga imaju, bitno je da razmišljaju u smjeru korištenja višenamjenskih štandova bez brendinga ili s minimalnim brendingom koji se može koristiti više godina za redom. Naravno da to nisu jedini kriteriji, već dva najbitnija koja nije teško slijediti, a odgovorni su za najviše otpada nakon eventa.