Događaji igraju ključnu ulogu u marketinškim strategijama organizacija, omogućujući marketinškim stručnjacima jednostavno prikupljanje podataka o kupcima i stjecanje uvida, povećanje svijesti o robnoj marki, personalizaciju, dosezanje potencijalnih kupaca i poticanje angažmana—u konačnici generiranje potencijalnih klijenata.
No je li ovo ponovno oživljavanje događanja uživo blagodat ili sa sobom nosi skrivene opasnosti kojih možda nismo ni svjesni? S organizacijom evenata te privlačnom stranom posla, dolazi i zabrinutost o upravljanju održivošću, dijeljenju resursa i prekomjernom iskorištavanju. Što mi kao organizatori možemo učiniti po pitanju održivosti i kako će to oblikovati budućnost, donosimo u sljedeća dva članka:
- Neka vam održivost bude prioritet – ne dopuštajte da se održivost u organizaciji tretira kao dodatak. Neka vam ona bude baza i nit vodilja kroz organizacijski proces
- Jasno postavite sustav za mjerenje održivosti – nije održivo sve što ponekad mislimo da je. Postavite jasnu baznu liniju koja će vam biti svojevrstan način na koji mjerite svoj uspjeh – to može biti prošlogodišnji event, event nekog konkurenta ili jednostavan iznos emisije CO2 iznad kojeg niste spremni ići
- Pronađite alternativu za održivo putovanje – svi znamo kako je transport jedan od najvećih zagađivača i emitera CO2 emisije. Pronađite alternativu za one opcije transporta za k oje to možete i potaknite sudionike na održiviji način transporta
- Ne zanemarujte važnost komunikacije – Komunicirajte korake koje ste poduzeli na svom eventu s posjetiteljima. Ponekad zanemarujemo nešto toliko jednostavno poput komunikacije, a opet toliko snažno i jednostavno.
- Pričajte s dobavljačima – nekima od njih je cijela priča oko održivosti nova i nepoznata, pa možda ne znaju kako bi se ponašali. Neke nije briga. Neki žele učiniti promjenu, ali ne znaju kako. Pričajte s njima i pomozite im da krenu u istom smjeru kao vi, jer samo kvalitetna partnerstva opstaju.
- Promovirajte svoje održive programe – kod nas možda to još nije slučaj, ali nadam se da ćemo uskoro poćeti shvaćati kako će odluka o odlasku na neki event uključivati i segment održivosti. Zati preduhitrimo posjetitelje da postavljaju pitanja što smo napravili, pokažimo im to.
- Održivost je više od zaštite okoliša – već i ptice na granama znaju da se održivost sastoji od tri stupa (pepole, planet, profit), pa radimo na tome i kod organizacije evenata. Ne zaboravite zajednicu i lokalne dobavljače kojima možete uvelike pomoći uključujući ih u svoj event.
- Napravite mjesto i vrijeme za edukaciju – ono što smo znali jučer, možda je danas napredovalo. Ono što znamo danas, možda sutra više neće biti relevantno. Zato uvijek odvojite vrijeme za edukaciju i učite o novim praksama i iskustvima drugih kod organizacije održivih evenata
- Krenite malim koracima – ne morate uvijek krenuti razmišljati da cijeli event bude u potpunosti održiv. Krenite malim koracima. Puno malih koraka će vas prije dovesti do cilja nego jedan velik kod kojeg se možete poskliznuti
- Razmislite o križanju održivog eventa i turisma – razmišljajte dalje od održivosti na eventu – uputite posjetitelje na lokalne restorane ili u lokalne trgovine, upoznajte ih s lokalnim namirnicama i gastronomijom..
Nastavak slijede sljedeći tjedan. ?