fbpx

Kako održivost oblikuje budućnost događanja

Događaji igraju ključnu ulogu u marketinškim strategijama organizacija, omogućujući marketinškim stručnjacima jednostavno prikupljanje podataka o kupcima i stjecanje uvida, povećanje svijesti o robnoj marki, personalizaciju, dosezanje potencijalnih kupaca i poticanje angažmana—u konačnici generiranje potencijalnih klijenata.

No je li ovo ponovno oživljavanje događanja uživo blagodat ili sa sobom nosi skrivene opasnosti kojih možda nismo ni svjesni? S organizacijom evenata te privlačnom stranom posla, dolazi i zabrinutost o upravljanju održivošću, dijeljenju resursa i prekomjernom iskorištavanju. Što mi kao organizatori možemo učiniti po pitanju održivosti i kako će to oblikovati budućnost, donosimo u sljedeća dva članka:

  1. Neka vam održivost bude prioritet – ne dopuštajte da se održivost u organizaciji tretira kao dodatak. Neka vam ona bude baza i nit vodilja kroz organizacijski proces
  2. Jasno postavite sustav za mjerenje održivosti – nije održivo sve što ponekad mislimo da je. Postavite jasnu baznu liniju koja će vam biti svojevrstan način na koji mjerite svoj uspjeh – to može biti prošlogodišnji event, event nekog konkurenta ili jednostavan iznos emisije CO2 iznad kojeg niste spremni ići
  3. Pronađite alternativu za održivo putovanje – svi znamo kako je transport jedan od najvećih zagađivača i emitera CO2 emisije. Pronađite alternativu za one opcije transporta za k oje to možete i potaknite sudionike na održiviji način transporta
  4. Ne zanemarujte važnost komunikacije – Komunicirajte korake koje ste poduzeli na svom eventu s posjetiteljima. Ponekad zanemarujemo nešto toliko jednostavno poput komunikacije, a opet toliko snažno i jednostavno.
  5. Pričajte s dobavljačima – nekima od njih je cijela priča oko održivosti nova i nepoznata, pa možda ne znaju kako bi se ponašali. Neke nije briga. Neki žele učiniti promjenu, ali ne znaju kako. Pričajte s njima i pomozite im da krenu u istom smjeru kao vi, jer samo kvalitetna partnerstva opstaju.
  6. Promovirajte svoje održive programe – kod nas možda to još nije slučaj, ali nadam se da ćemo uskoro poćeti shvaćati kako će odluka o odlasku na neki event uključivati i segment održivosti. Zati preduhitrimo posjetitelje da postavljaju pitanja što smo napravili, pokažimo im to.
  7. Održivost je više od zaštite okoliša – već i ptice na granama znaju da se održivost sastoji od tri stupa (pepole, planet, profit), pa radimo na tome i kod organizacije evenata. Ne zaboravite zajednicu i lokalne dobavljače kojima možete uvelike pomoći uključujući ih u svoj event.
  8. Napravite mjesto i vrijeme za edukaciju – ono što smo znali jučer, možda je danas napredovalo. Ono što znamo danas, možda sutra više neće biti relevantno. Zato uvijek odvojite vrijeme za edukaciju i učite o novim praksama i iskustvima drugih kod organizacije održivih evenata
  9. Krenite malim koracima – ne morate uvijek krenuti razmišljati da cijeli event bude u potpunosti održiv. Krenite malim koracima. Puno malih koraka će vas prije dovesti do cilja nego jedan velik kod kojeg se možete poskliznuti
  10. Razmislite o križanju održivog eventa i turisma – razmišljajte dalje od održivosti na eventu – uputite posjetitelje na lokalne restorane ili u lokalne trgovine, upoznajte ih s lokalnim namirnicama i gastronomijom..

Nastavak slijede sljedeći tjedan. ?