fbpx

Jesmo li zaista društveno odgovorni i održivi, ili samo želimo da nas drugi takvima vide?

Za početak, smatram kako je važno definirati sam pojam održivosti i društvene odgovornosti i njihove razlike pošto se oni ponekad poistovjećuju. Održivost se sastoji od 4 podskupine, a jedna od njih je društveno odgovorno poslovanje, uz brigu prema ljudima, okolišu ali i sagledavanje ekonomskih pokazatelja.

Upravo iz tog razloga, smatram kako poduzeća trebaju raditi na zdravoj bazi i posvetiti se svim segmentima, kako bi u konačnici i javna slika samog poduzeća bila pozitivna. No što se kod nas zapravo događa?

Moje vlastito iskustvo mi je pokazalo kako možeš prodati samo onaj proizvod ili uslugu u koju zaista vjeruješ jer kad nekome to predstavljaš, razlika je uistinu vidljiva. Upravo zato sam ostala zatečena činjenicom kako se velik broj poduzeća na hrvatskom tržištu predstavljaju upravo kao poduzeća kojima je stalo do zajednice, koja brinu o okolišu i ljudima koji rade u tom poduzeću, a kad se zagrebe malo dublje ispod površine, zapravo je vrlo jasno da nisu niti blizu tome. Poduzeća koja izgledaju kao da brinu za svoje kupce i potrošače, u stvarnosti su zapravo ona koja uopće ne rade pomak u poslovanju i poslovnim procesima, iako se vole tako prikazati u javnosti.

Javna slika poduzeća – ponekad se čini da se poduzeća danas bore samo kako bi ona bila što pozitivnija, ne razmišljajući pritom na njihovo vlastito poslovanje i kako postaviti zdravu bazu održivosti. Činjenica je kako nam je bitno mišljenje drugih, jer se ono može odraziti na sve segmente našeg poduzeća – marketing, prodaju, financije, proizvodnju.. Ali zašto se isto tako trudimo stvoriti sliku u javnosti nečega što nismo?

Uzroci toga su nam jasni, ali ono što mislim da je bitno, jest pronaći rješenje. Smatram kako svako poduzeće treba, ukoliko se već prikazuje kao održivo, zaista postaviti ciljeve i strategiju unutar poduzeća koji će stvoriti jaku bazu održivosti. Samim time zaposlenici će biti zadovoljniji, što će osigurati njihov ostanak u poduzeću kroz dulji period vremena, a mislim da nije potrebno napominjati kako to stvara uštedu za poduzeće. Uz navedeno, mali svakodnevni koraci poput zamjene plastike za staklo ili neki drugi održivi materijal uvijek treba biti prioritet za poduzeće, jer ne samo što je zdravija opcija, već smanjuje i troškove. Također, efikasnost i efektivnost će porasti, što će stvoriti veći profit za poduzeće. To možemo najbolje vidjeti i po statistici, pošto je znanstveno dokazano da zaposlenici poduzeća koja su prošla kroz proces digitalizacije imaju 30% veću produktivnost.

Postoji mnogo načina na koje se može stvoriti zdrava baza održivosti svakog poduzeća, ono što je bitno za početak je željeti učiniti promjenu i biti spreman zakoračiti u bolje sutra. Ono što možemo vidjeti i iz prakse drugih zemalja, na razini Europe ali i svijeta, je činjenica da poduzeća koja su to prepoznala, vidjela su kroz poslovanje da im se to vratilo višestruko, a ona poduzeća koja su se ostala pretvarati i plasirati lažnu sliku o sebi na tržištu – propala su.

Upravo iz tog razloga pozivam sve one koji su vlasnici poduzeća ali i one koji su na rukovodećim pozicijama, da zastanu, razmisle o ciljevima i strategijama svog poduzeća i odluče se na promjenu u pozitivnom smjeru, jaku i zdravu bazu ali i da se usude razmišljati o pozitivnim promjenama i benefitima koje održivo poslovanje nosi sa sobom.